Článek
Částku, která přesahuje dva roční rozpočty města, bude radnice splácet zmíněných 29 let, v průměru se tedy jedná o 413 miliónů korun ročně. Dopravní podnik naopak utrží 650 miliónů korun za pronájem vozovny tramvají, další peníze mohou městu přinést prodeje uvolněných pozemků současného depa.
Zastupitelé schválili uzavření zakázky přesto, že ministerstvo financí i Evropská investiční banka tento závazek označily za rizikový. „Je to jasná a reálná alternativa, jak zajistit fungování veřejné dopravy ve městě Plzni,“ obhajoval záměr plzeňský primátor Martin Baxa (ODS).
Jediný zájemce
Do příslušného tendru se přihlásilo jen uvedené sdružení, město s ním podepíše smlouvu do konce června. Depo má vyrůst do ledna roku 2014 ve škodováckém areálu a bude stát 1,17 miliardy korun, zbytek částky půjde na údržbu a opravy vozidel. Tyto činnosti nyní stojí dopravní podnik kolem 260 miliónů, po zprivatizování by to mělo být 244 miliónů.
Generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard ve čtvrtek zastupitelům sdělil, že dopravní podnik bude moci depo převzít už v roce 2017 a nikoli až v roce 2042, tedy po vypršení kontraktu. „Po deseti letech jsme také ochotni ukončit servisní činnost bez nároku na další finanční kompenzace,“ sdělil Bernard. Současných 240 pracovníků údržby Plzeňských městských dopravních podniků převezme nový zaměstnavatel.
Areál dosloužil
Stávající depo pro celkem více než 200 autobusů a trolejbusů v Cukrovarské ulici nevyhovuje už desítky let, o jeho přemístění se uvažuje už od roku 1985. Od roku 2005, kdy bylo rozhodnuto o opuštění Cukrovarské, jsou investice do areálu omezeny na nezbytné minimum, některé stavební i technologické konstrukce jsou za hranicí své životnost. V depu je navíc kritický nedostatek odstavných míst.