Článek
Podle primátora vláda v této věci neinformuje vedení města včas, dostatečně detailně a transparentně.
Požádal o zveřejnění doposud utajovaného armádního stanoviska k budoucnosti letiště, uvedl, že drtivá většina občanů se záměrem nesouhlasí, a pohrozil, že využije všech svých možností a pravomocí, jak jej zastavit.
Voda nemusí stačit
„Rád bych Vás upozornil, že pro fungování gigafactory je nutné zajistit dostatek vody. To není možné uskutečnit bez městské firmy Vodárna Plzeň,“ píše Zarzycký ve zmíněném dopise a pokračuje: „Zdůrazňuji, že na toto téma s námi a se zástupci městské společnosti dosud nikdo nejednal.“
Gigafactory v Líních u Plzně: Volkswagen slaví, obyvatelé mají obavy
Továrna bude pro svůj chod potřebovat 90 až 120 litrů vody za vteřinu. „Úpravna vody v plzeňské vodárně přitom dokáže odbavit 490 až 520 vteřinových litrů,“ sdělil Právu Zarzycký. „Kromě standardního provozu je ale v tomto čísle zahrnuta i určitá rezerva pro rozvoj aglomerace a já se vážně obávám, že bychom o tuto rezervu při výstavbě gigafactory přišli. I proto jsem apeloval na předsedu vlády, aby se s námi jeho kabinet začal o této věci seriózně bavit.“
V současné situaci by dodávky vody pro továrnu problémy zřejmě nezpůsobily. „S ohledem na další rozvoj města Plzně nicméně takový scénář nastat může,“ podotkl primátor.
Radnice má v ruce řadu trumfů. „Zcela jistě budeme účastníky stavebního i územního řízení, protože vlastníme patnáct procent dotčeného území v severozápadní části lokality. Dalším nástrojem je už zmíněná vodárna. Jsem proto přesvědčen, že bez města gigafactory na letišti v Líních v současné podobě vzniknout nemůže,“ dodal Zarzycký.