Článek
„Součástí dohody mezi TPCA a odbory je také nový příplatek za standardní sobotní výrobní směnu ve výši 800 korun a nový systém firemního bonusu, který bude odstupňován podle pozice zaměstnance,“ uvedl mluvčí TPCA Marek Hovorka, podle nějž průměrná mzda na dělnických pozicích postupně vzroste na 34 500 korun.
Navíc dostávají tarifní zaměstnanci průměrně 4000 korun prostřednictvím benefitů.
„Jsme rádi, že jsme dospěli k dohodě, která našim zaměstnancům přinese zvýšení jejich životní úrovně a zároveň díky dvouletému období trvání kolektivní smlouvy jistotu a stabilitu. Za velmi důležitý bod považuji nalezení rovnováhy mezi životní úrovní zaměstnanců a prosperitou společnosti,“ hodnotil uzavření dohody prezident TPCA Koreatsu Aoki.
Podle odborů se obě strany dohodly také na navýšení 13. platu pro tarifní zaměstnance. „Výsledek vyjednávání je pro obě strany přijatelný. Navýšení, kterého jsme nyní dosáhli, je nejvyšší, nikdy v minulosti se nepodařilo navýšit mzdy o tolik,“ řekl Právu předseda nezávislých odborů v automobilce Petr Bíba.
Z počátku byly podle něj požadavky odborů jiné než představy firmy, proto se jednání protáhlo a trvalo několik měsíců. „Abychom nemuseli přistoupit ke stávce nebo jednání přes zprostředkovatele, byl ze strany firmy zájem se dohodnout. Jsme rádi, že jsme se dohodli, jelikož firma v současné době na tom není nejlíp, co se týče objednávek,“ uvedl odborář Bíba.
Výrobní firma TPCA je společný podnik tří automobilek. V Kolíně sjíždějí z výrobních linek vozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1.