Článek
Cílem plánu je ušetřit Evropanům třeba nižším zdaněním už letos 45 miliard eur (1,1 bilionu Kč). Do roku 2040 by to mělo být 260 miliard eur (6,5 bilionu Kč) ročně.
Podle Svazu průmyslu a dopravy je varovným signálem především trvající požadavek Komise na snížení emisí o 90 procent do roku 2040 a uhlíkovou neutralitu do roku 2050.
„Je dobře, že si Komise konečně uvědomila, do jak velkých problémů se dostaly evropský průmysl a ekonomika kvůli klimatickým a jiným politikám EU. Stále ale nenašla odvahu ke skutečnému přehodnocení kurzu,“ uvedl prezident svazu Jan Rafaj.
Volání po revizi Green Dealu sílí, Brusel ji zatím odmítá

Evropa podle něj nedokáže konkurovat Číně a USA a přichází o farmaceutický, chemický a obranný průmysl či ocelářství.
Podle analytika XTB Jiřího Tylečka návrh ukazuje malou sebereflexi evropských politiků. „Vůbec nereagují na poslední politické dění. Dle materiálu je přitom systém v zásadě nastaven a chystají se jen dílčí úpravy,“ řekl.
Jako hlavní problémy vidí i on nereálný cíl na snižování emisí a také nezastropování cen emisních povolenek či absenci úlev pro průmysl.
„Dokument navrhuje také nižší daně za elektřinu v době, kdy by Evropa měla prudce zvýšit výdaje na obranu,“ podotkl.
Leyenová představila cestovní mapu pro Evropu. „Ale Zelenou dohodu neopustíme,“ řekla
