Článek
Na celkovém výstavu se podle ní více než třetinou podílel export, který byl v historii společnosti rekordní. „Výsledky ukázaly, že zákazníci a konzumenti nám zachovali přízeň i přes negativní okolnosti, které pivnímu trhu i potravinám obecně nepřály,“ uvedl obchodní ředitel společnosti PCZG Tomáš Konečný.
Loni se výstav pivovarů společnosti zvýšil proti předloňsku o 6,7 procenta. Výrazně se na tom podílel export. „Meziročně jsme posílili své pozice na tradičních trzích, jako je Německo, Polsko, Maďarsko, a dařilo se nám i na méně tradičních trzích, jako je například Kuba,“ poznamenal Konečný.
„Uvidíme, jaká čísla přinese letošní rok, který bude ovlivněn zvýšením DPH na čepované pivo a na nealkoholické pivo obecně. Platí totiž, že vyšší cena většinou sníží poptávku, a to se týká i našeho segmentu. Ovšem nyní je předčasné cokoliv hodnotit a spekulovat, uvidíme, jaká bude realita v průběhu roku,“ doplnil.
Čepované pivo zdražilo v průměru na 58 korun
Piva společnosti PCZG patří dlouhodobě mezi nejúspěšnější oceňovaná piva v ČR. Každoročně se umisťují na předních příčkách prestižních degustačních pivovarských soutěží. „Největší část produkce zkonzumují zákazníci na Moravě,“ uzavřela Bartáková.
Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku. Většinový podíl ve firmě koupí nápojářská skupina Kofola ČeskoSlovensko. Loni na podzim oznámenou transakci posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Majitelem společnosti PCZG je nyní společnost Moravská pivovarská. Kofola 100 procent akcií Pivovarů CZ Group koupí prostřednictvím firmy Pivovary Triangl. Ta byla založena loni v listopadu a sídlo má v Krnově na Bruntálsku. Kofola ČeskoSlovensko v ní má 51 procent, investiční skupina RSJ drží 29 procent a společnost Úsovsko 20 procent.
Kofola již dříve uvedla, že nová akvizice jí umožní růst v dalším stabilním segmentu s exportním potenciálem a že i s ohledem na specifika pivního trhu zůstanou Pivovary CZ Group jejím samostatně řízeným pilířem.