Článek
Mluvčí připomněl, že jde v podstatě o jedinou pivní soutěž v České republice, rozdělenou do dvanácti kategorií, kde mají hlavní slovo spotřebitelé. Hodnocení je dvoukolové. V prvním může každý člen SPP v každé kategorii udělit až tři hlasy.
Piva, která se umístí v anketě na prvním až třetím místě, pak hodnotí ve druhém kole členové Pivního sněmu a předsednictva SPP formou anonymní odborné degustace. Veškeré vzorky zakupuje SPP v obchodní síti.
SPP mimo jiné ocenilo to, že Budějovický Budvar udržuje výrobu klasicky vařeného piva, je ekonomicky stabilní, polovinu produkce vyváží a jako jediný průmyslový pivovar v České republice stále používá pro výrobu všech druhů prémiového piva značky Budweiser Budvar výhradně sušený hlávkový chmel.
Neztratil se ani tmavý ležák
„První místo nám udělili přímo zástupci spotřebitelů, a proto si ho velice vážíme. Vnímáme to jako ocenění dlouhodobé snahy o udržení originality našeho českobudějovického piva, zachování tradičních výrobních postupů a také zvyšování věhlasu českého piva v zahraničí,“ glosoval úspěch pivovaru ředitel Jiří Boček.
V konkurenci 268 nominovaných piv se letos prosadil i tmavý ležák značky Budweiser Budvar. V kategorii „Tmavé pivo roku“ získal druhé místo. Je to, jak Samec podotkl, už devátá medaile od SPP od roku 2004, kdy byl tento ležák uveden na trh.
Na kontě má i řadu mezinárodních ocenění, z nichž nejvýznamnější jsou dvě zlaté medaile v soutěži Monde Selection (roky 2010 a 2011) a především titul „World Best Lager“ udělený britským magazínem Beers of the World v roce 2007.