Článek
Zároveň odmítl jakkoli komentovat čtvrteční výroky francouzského prezidenta Nicolase Sarkozyho, který považuje za nepřípustné, aby se auta francouzské značky vyráběla v Česku a pak prodávala ve Francii, navíc jeho země musí zaplatit technologie a vybudování továren.
Podle tohoto zdroje firma neustoupí od expanze ve střední Evropě, a tedy od výroby jak v České republice, tak na Slovensku. Koncern prý přitom nemůže být obviňován, že stěhuje své závody z Francie, kde vyrábí zhruba polovinu všech svých vozidel a například 92 procent motorů. Pouze další rozšiřování své činnosti provádí více v mezinárodním měřítku, dodal zdroj.
V Česku má PSA Peugeot Citroën společný závod s japonskou Toyotou. Firma sídlící v Kolíně počítá s tím, že letos vyrobí podobně jako loni kolem 324 000 vozů. PSA Peugeot Citroën má závod rovněž ve slovenské Trnavě.
Sarkozy odmítá decentralizaci
Sarkozy ve čtvrtek v televizním rozhovoru uvedl, že francouzské ekonomice by pomohlo, kdyby se zastavila její "decentralizace", tedy například to, aby se francouzská auta vyráběla v Česku a posléze opět prodávala ve Francii.
Podle údajů automobilek je jeho záměr takřka nemožný, protože výroba stejného vozu vyjde ve Francii o 1000 eur dráž než v Česku.
Sarkozyho výrok vzbudil vlnui emocí jak u českých politiků, tak například u hospodářské komory. "Tento návrh zahrnující stažení výroby aut z ČR zpět do Francie je přímým ohrožením jednotného volného trhu a jde přímo proti myšlenkám a principům Evropské unie a čtyřem základním svobodám - svobodný pohyb služeb, zboží, kapitálu a osob, na kterých je dnes postaveno fungování vnitřního trhu Evropské unie,“ komentoval návrh prezident Hospodářské komory České republiky Petr Kužel.