Článek
Úřad své rozhodnutí zveřejnil minulý týden v pátek. Uber má tři týdny na podání odvolání. [celá zpráva]
Starosta Khan, který je zároveň předsedou TfL, si podle BBC postěžoval na tlak, kterému je úřad vystaven. „Není možné, aby byl vyvíjen neférový nátlak na orgán, jehož představitelé pracuji neuvěřitelně tvrdě,“ nechal se slyšet Khan.
Sign the petition to save your Uber in London and 40000 drivers’ livelihoods https://t.co/tKcbZNw9Wp #SaveYourUber pic.twitter.com/TJXcUTaICb
— Uber UK (@UberUK) 22. září 2017
„Uvědomuji si, že Uber má armádu PR specialistů, uvědomuji si, že mají armádu právníků – opakovaně nám agresivně vyhrožují, že nás dají k soudu,“ stěžuje si Khan.
Omluva šéfa Uberu
Služba Uber je alternativou taxi. Lidé si přes aplikaci v mobilním telefonu mohou zavolat řidiče, který je odveze na požadovanou adresu. Klient pak zaplatí za čas strávený na cestě a ujeté kilometry. Uber poskytuje své služby v Londýně od roku 2012, firma tvrdí, že má ve městě 3,5 miliónu zákazníků.
Londýnské úřady oznámily, že taxislužbě neobnoví licenci, která vyprší s koncem září, přičemž se mimo jiné odvolávaly na nedostatek „společenské odpovědnosti” ze strany platformy, která má spočívat mimo jiné v problémech s upozorňováním na trestné činy.
Londýnská policie si letos stěžovala, že aplikace Uberu neumožňuje upozornit na vážné zločiny včetně údajných sexuálních útoků na zákazníky ze strany řidičů, nebo jí to trvá příliš dlouho.
Šéf alternativní taxislužby Uber Dara Khosrowshahi se nedávno omluvil Londýňanům za chyby a slíbil učinit změny. [celá zpráva]
Kritika z londýnského institutu
Rozhodnutí TfL zakázat Uber kritizoval londýnský Institut pro ekonomické záležitosti (IEA), což je think tank, který se vyjadřuje k ekonomickým tématům a vystupuje na podporu svobody trhu.
„Rozhodnutí TfL neobnovit Uberu licenci představuje velkou ránu pro konkurenci a inovace na londýnském dopravním trhu,“ uvedl institut v prohlášení s tím, že rozhodnutí zlikviduje pracovní příležitosti pro 40 tisíc lidí.
„Rozhodnutí je nepříjemné i pro 3,5 miliónu Londýňanů, kteří tuto službu pravidelně využívají, a znovu potvrzuje dominanci kartelu městských taxikářů, jejichž služby mohou pravidelně využívat jen ti nejbohatší,“ připomněl ekonomický institut.
„TfL upřednostnil názory mocné menšiny, která si přeje omezit spotřebitelskou volbu proti vůli miliónů obyčejných Londýňanů,“ uzavřel Institut pro ekonomické záležitosti.
Uber čelí problémům rovněž v České republice, kde ho taxikáři považují za nekalou konkurenci. Minulý týden taxikáři protestovali na ruzyňském letišti. [celá zpráva]