Hlavní obsah

Pendolino bude jezdit rychleji

Od zavedení nového jízdního řádů, které se chystá na 10. prosince, zvládne pendolino trasu mezi Prahou a Ostravou za 3 hodiny a 9 minut, což je o 13 minut kratší doba, než kterou potřebuje pendolino nyní. Důvodem je dokončení modernizace dalších úseků železničních tratí. V budoucnu by se rychlost vlaku mohla zvýšit ze 160 km/h až na 180 km/h.

Článek

České dráhy (ČD) také od prosince nově zavedou rychlejší spojení mezi hlavním městem a další moravskou metropolí - Brnem. Mezi Prahou a Brnem budou jezdit tři páry spojů SC Pendolino, které trasu zvládnou za 2 hodiny 23 minut. Spoje budou podle ČD na trase Praha - Brno minimálně o 7 minut rychlejší než stávající autobusové spoje.

V novém jízdním řádu budou podle tiskového mluvčí ČD Aleše Ondrůje nová spojení, např. ranní spoj kategorie InterCity Manažer. Tento vlak bude vyjíždět kolem čtvrté hodiny ranní z Bohumína a zastaví v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze. Vzhledem k menšímu počtu zastávek bude tento spoj rychlejší než standardní spoje InterCity.

Zcela nové přímé spojení v kategorii InterCity bude zavedeno na trase Český Těšín - Karviná - Bohumín - Praha. Přes Havířov a Ostravu Vítkovice budou vedeny vlaky IC Hutník (Třinec - Praha) a EC Detvan (Zvolen - Praha). Vlaky EC Košičan a IC Hradčany - využívané především pro mezinárodní přepravu cestujících ze a na Slovensko budou vedeny po trase přes Valašské Meziříčí - Vsetín a Horní Lideč. Dalším novým spojením bude  vlak InterCity s názvem Moravia na trase Bohumín - Ostrava - Přerov - Bratislava.

Zvýšení rychlosti? Musí se změnit zákony

České dráhy hodlají v nejbližší době iniciovat diskusi na téma dalšího možného zvýšení rychlosti vlaků na české železnici. "Spolu se svými partnery - ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty a Drážním úřadem hodlají ČD hledat možnosti a kroky vedoucí k tomu, aby bylo možné na těch úsecích koridorových tratích, kde to umožňuje infrastruktura a bezpečnostní pravidla zvýšit pro vybraná vozidla rychlost na 180 km/hodinu," řekl Ondrůj.

"Takové traťové úseky v ČR existují na řadě míst - nezbytná je ovšem úprava legislativy, která v tuto chvíli povoluje v ČR maximální rychlost na železnici 160 km/hod," dodal Ondrůj.

Pendolina měla zejména na začátku letošního roku technické problémy. Cestující tak často místo příjemné jízdy museli přestupovat, neboť pendolina nedorazila na místo svého určení. [celá zpráva

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám