Článek
Dopravní podnik v Pardubicích má 15 trolejbusů Škoda 21Tr. Deset z nich už stáhl z provozu a zbylých pět prověřuje. Technici podniku kontrolují zavěšení předních kol vozů. „Kontrolují se přednostně přední nápravy, protože nějaké indicie vedou k tomu, že tam mohlo dojít k nějakému poškození,” řekl ČT ředitel podniku Pelikán.
V podnicích, které využívají stejný typ trolejbusů, chystá podle ČT Drážní úřad prověrky údržby vozů. „V rámci státních dozorů se u dopravních podniků zaměříme na kontrolu a dodržování údržbového řádu, a to včetně uvedených záznamů,” sdělil televizi ředitel úřadu Jiří Kolář.
Čtyři desítky zraněných
Při srážce trolejbusu a tramvaje v Křenové ulici v Brně se minulý týden zranilo 40 lidí, z toho 13 těžce a středně těžce. Podle videozáznamu z jednoho auta na místě nehody, který se objevil na internetu, trolejbus v křižovatce znenadání vybočil doleva. Poté se čelně střetl s protijedoucí tramvají.
Policie nehodu prověřuje jako obecné ohrožení z nedbalosti, nejpravděpodobnější příčinou je podle policistů technická závada na trolejbusu.
Trolejbusy 21Tr byly posledním typem, které vyráběla Škoda ještě v Ostrově nad Ohří. Brno na přelomu minulého a tohoto století odebralo od výrobce 43 těchto vozů a od roku 2011 také nakupovalo ojeté trolejbusy Škoda 21Tr z jiných měst, třeba z Jihlavy, Hradce Králové a Českých Budějovic.