Článek
Pražská pobočka Chèque Déjeuner je od letošního roku vývojovým technologickým centrem pro celou světovou skupinu. Vyvinula mobilní aplikaci, díky které uživatel platí za služby přímo přes mobilní telefon s využitím „elektronické benefitní poukázky“, respektive kreditu od zaměstnavatele. V první fázi se projekt bude týkat hlavně volnočasových poukázek, poté „obědových“ stravenek, uvedla firma.
„Jde jenom o to, jaká bude poptávka ze strany zaměstnavatelů a restaurací. Od 1. ledna systém spustíme jako doprovodný program k papírovým stravenkám,“ sdělil ředitel pro vývoj služeb Chèque Déjeuner Miroslav Albrecht.
Nyní je v elektronické formě poskytována asi polovina volnočasových poukázek, u „obědových“ stravenek tvoří papírové poukázky 100 procent. Zaměstnanci budou v budoucnu v restauracích uplatňovat elektronické stravenky zřejmě pomocí QR kódu v mobilech, NFC karet nebo čárovým kódem.
Výhodou je jednoduchost i úspora nákladů
Výhodou pro zaměstnavatele je jednoduchá správa, stálý on-line přehled i úspora nákladů. Zaměstnancům moderní technologie v jejich chytrých telefonech umožňuje „surfovat“ po nabídkách na internetu a rovnou za ně mobilem i zaplatit. Mobil tak prý supluje nejen tištěnou benefitní poukázku, ale i platební kartu.
Mobilní aplikace vyvinula česká pobočka Chèque Déjeuner. „Aktuálně probíhají jednání o podpisu smlouvy s pobočkami v Polsku, Německu na Slovensku a ve Francii. Zájem je enormní, jde v podstatě o krok k úplně nové generaci poskytování nefinančních benefitů,“ nastínil Albrecht.
Chèque Déjeuner je mezinárodní firma založená ve Francii v roce 1964, v České republice působí od roku 1995. Její služby využívá více než 225 000 koncových zákazníků. Partnerskou síť Chèque Déjeuner tvoří v ČR přes 32 000 smluvních provozoven.