Článek
V praxi bude nákup letenky vypadat tak, že si cestující na internetu nebo na přepážce popuze let objedná a zaplatí. Při odbavování pak pouze ukáže platný doklad - buď občanský průkaz, nebo pas.
"Elektronická letenka má celou řadu výhod," řekl Novinkám člen prezidia a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. "Hlavní výhodou je to, že elektronickou letenku nelze ztratit. Cestující, který má elektronickou letenku se na letiště může vydat bez fyzické letenky, pouze se svým identifikačním dokladem, a přesto bude odbaven."
Nezanedbatelnou výhodou bude podle Okamury také nižší servisní poplatek, který si letecké společnosti dosud za vystavení elektronické letenky účtují.
"Elektronická letenka navíc umožňuje také snadnější odbavení cestujícího přes internet, v případě některých leteckých společností jen 24 hodin před odletem," dodává Okamura.
Leteckým společnostem klesnou náklady
Přechod na elektronické letenky má přinést i leteckým společnostem snížení nákladů na rezervaci a prodej. IATA předpokládá potenciální úsporu v řádu několika dolarů na jednu na letenku.
Přechod na elektronické letenky má přinést i leteckým společnostem snížení nákladů na rezervaci a prodej. IATA předpokládá potenciální úsporu v řádu několika dolarů na jednu na letenku.
Přechod na elektronické letenky má přinést i leteckým společnostem snížení nákladů na rezervaci a prodej. IATA předpokládá potenciální úsporu v řádu několika dolarů na jednu na letenku. Podle Okamury nebude od června možné papírovou letenku zakoupit vůbec. "Letecké společnosti vám ale na přání vystaví papír s identifikačním číslem letenky, ale jen pokud si to budete přát," říká Okamura.
Přechod na elektronické letenky má přinést i leteckým společnostem snížení nákladů na rezervaci a prodej. IATA předpokládá potenciální úsporu v řádu několika dolarů na jednu na letenku. Podle Okamury nebude od června možné papírovou letenku zakoupit vůbec. "Letecké společnosti vám ale na přání vystaví papír s identifikačním číslem letenky, ale jen pokud si to budete přát," říká Okamura.
IATA, která zavedení elektronických letenek požaduje, zastupuje po celém světě přes 240 lteckých společností, které celosvětově obhospodařují 94 procent letecké osobní dopravy.