Hlavní obsah

Panasonic hlásí návrat do obří ztráty

Tokio

Japonský výrobce elektroniky Panasonic se ve druhém čtvrtletí finančního roku vrátil po zisku v předešlých třech měsících do hluboké ztráty. Firma sdělila, že výrazně klesl globální prodej jejích televizorů, laptopů a dalších produktů a ztrátu zesílily náklady na restrukturalizaci.

Foto: Yuriko Nakao , Reuters

Ilustrační foto

Článek

Za období červenec až září vykázal podnik čistou ztrátu 698 miliard jenů (asi 169 miliard korun) proti výpadku 106 miliard jenů před rokem. V prvním čtvrtletí tohoto roku se Panasonic díky snížení nákladů dočasně vrátil k zisku.

Svůj výhled pro celý rok Panasonic změnil z mírného zisku 50 miliard jenů na masivní ztrátu 765 miliard jenů. Firma tak směřuje ke čtvrté celoroční ztrátě za posledních pět let. Loni utrpěla rekordní propad 772 miliard jenů.

Bez mobilů v Evropě

Panasonic se rozhodl odepsat nehmotné jmění v sumě 238 miliard jenů z hodnoty divizí mobilních telefonů, solárních panelů a lithiových baterií. Odpisem si čistí stůl nový šéf společnosti Kazuhiro Cuga, který pro příští rok připravuje nový plán oživení.

Cuga slíbil zbavit se ztrátových a nízkoziskových aktivit. Podle zdroje agentury Reuters má být významným krokem v tomto směru zastavení prodeje mobilních telefonů v Evropě, které se přitom teprve letos vrátily na tento trh.

Výběr článků

Načítám