Článek
Podle Berliner Morgenpost stanovil technický šéf Horst Amann předběžný termín na 20. nebo 27. října 2013, podle Bildu se počítá s 27. říjnem. Posun otevření má v pátek schválit dozorčí rada letištní společnosti, která se kvůli tomu sejde o týden dříve, než původně zamýšlela.
Nové letiště na jižním okraji hlavního města, které má nahradit obě nynější, ale kapacitně už nevyhovující metropolitní letiště Tegel a Schönefeld, mělo původně fungovat už loni, zprovoznění však bylo posunuto na letošní červen. Měsíc před startem byl ale termín kvůli problémům s protipožárním zabezpečením znovu odložen, tentokrát na 17. března 2013. Tyto potíže však přetrvávají, navíc se téměř zastavily stavební práce.
Hrozí dokonce insolvence
K tomu se přidaly finanční těžkosti. Zatím poslední odklad prodražil celý projekt o téměř 1,2 miliardy eur (asi 30 miliard korun) na současné více než čtyři miliardy eur (asi 100 miliard korun). Letištní společnost se kvůli tomu dostala do finanční tísně a na konci roku by jí mohla hrozit insolvence.
Nové letiště, které ponese jméno bývalého západoněmeckého kancléře Willyho Brandta, se má stát třetím největším v Německu po Frankfurtu nad Mohanem a Mnichovu. Zpočátku chce ročně odbavit nejméně 27 miliónů pasažérů, jeho kapacita má ale postupně narůst až na 45 miliónů cestujících za rok.