Článek
Výběr nového správce by podle Dolínka trval déle než pět měsíců. Co by to znamenalo pro opakovaně odkládaný termín otevření Blanky, který je aktuálně naplánován na jaro příštího roku, neřekl.
"Pevně věřím, že k takovému scénáři nedojde," uvedl. Stavbu tunelového komplexu, který vyjde na 37 miliard korun, provází problémy po celou dobu.
Mluvčí firmy Pavel Kočiš řekl, že obě strany vyjádřily vůli se co nejrychleji dohodnout. "V tomto kontextu je pro nás prohlášení ohledně vyhlášení veřejné zakázky na správce stavby překvapující," uvedl. Podle něj by nový správce stavbu převzít nedokázal. Navíc by to znamenalo přerušení stavby až na rok, tvrdí.
IDS žádá zaplacení dluhů
Firma ve čtvrtek uvedla, že je připravena stavbu opustit 15. ledna. Po městu chce, aby zaplatilo dlužné částky za práce z uplynulých tří let. Bez IDS údajně nebudou moci ve stavbě pokračovat ani další firmy. [celá zpráva]
Dlužné částky má řešit rozhodčí soud. Kvůli odchodu členů rozhodčího senátu se ale jednání protáhlo a IDS podle Kočiše není ochotna dál čekat. Stavba se v minulosti zastavila i kvůli dluhům města vůči stavební firmě Metrostav. I v tomto případě spor řešil rozhodčí soud.
Firma IDS za své služby dosud inkasovala 202 miliónů korun, chce ale víc, než bylo v původní smlouvě. Práce na stavbě se protáhly a firmě prý vzrostly náklady.
Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. Termín politici několikrát odložili. Bývalé vedení města jej slibovalo otevřít na svátek Blanky 2. prosince, nově zvolená rada v čele primátorkou Adrianou Krnáčovou hovoří až o jaru 2015.