Hlavní obsah

Ostrava by do čtyř let měla mít dálnici do Berlína

OSTRAVA

Do roku 2008 by měla přes Polsko vést dálnice z Ostravy do hlavního města v Německu. Vnikne spojením dálnice D47 do Ostravy a polské A1. Dohodli se na tom český ministr dopravy Milan Šimonovský a polský ministr infrastruktury Krysztof Opawski.

Foto: Josef Zajíc

Ostrava17.5.2017 Originál Dražického kodex je k vidění v Ostravském muzeu. 16. května ve 13,30¨- dokument je v Ostravě

Článek

Na české straně přitom pro dálnici D47 vázne výkup pozemků a Polsko zatím A1 nezačalo pořádně stavět. "Věřím, že zprovoznění obou dálnic bude výrazným impulzem pro hospodářský růst Moravskoslezského kraje," řekl Šimonovský.

V roce 2011 by navíc měla přes české území vést síť dálnic a rychlostních silnic z rakouské Vídně až do severopolského přístavu Gdaňsk.

Na obou budovaných dálnicích už by měl platit nový systém zpoplatnění - elektronické mýtné. V ČR se připravuje na rok 2006, platit budou hlavně vozidla nad 12 tun, o rok později se poplatky rozšíří i na rychlostní silnice pro vozidla nad 3,5 tuny. To proto, aby kamiony s vidinou toho, že ušetří, neobjížděli dálnici po jiných cestách.

Polská vláda zatím o systému vybírání mýtného diskutuje, ale první soukromí investoři už na dvou dálničních úsecích poplatky vybírají. Mýtné na všech dálnicích a rychlostních silnicích pro vozidla nad 3,5 tuny připravuje od roku 2006 i Slovensko.

Související články

Výstavbu dálnice D47 zdržují spory

Dálnici D47 (Lipník nad Bečvou-Ostrava-Bohumín) se nemusí podařit dokončit v roce 2008, jak se loni zavázal ministr dopravy Milan Šimonovský. Ředitelství...

Výběr článků

Načítám