Článek
Oskar Vodafone si stěžoval Českému telekomunikačnímu úřadu, že poplatky mezi operátory za přenositelnost čísel jsou příliš vysoké a požádal ho, aby stanovil jednotný poplatek pro všechny operátory. Operátor, ke kterému klient přechází, musí totiž zaplatit tento poplatek operátorovi, od kterého klient odchází.
Do dnešního dne se mobilní operátoři navzájem na výši poplatku neshodli. Návrhy jednotlivých operátorů se pohybují v rozmezí od 100 korun až do více než 2 500 korun za jedno přenesené číslo.
V současné době klienti za přenesení čísla platí jednu korunu nebo tuto službu mají zcela zdarma [celá zpráva].
Nevýhoda pro tarifní zákazníky
Firma Oskar Vodafone také nesouhlasí s tím, že ostatní operátoři účtují svým klientům nepřiměřeně vysoké penále, pokud se zákazníci, kteří mají uzavřenou smlouvu na dobu určitou, rozhodnou využít služby přenositelnosti a přejít k jinému operátorovi před vypršením této smlouvy.
Mobilní operátor Oskar Vodafone loni zvýšil počet zákazníků o 310 000 na 2,14 miliónu. Podíl předplacených karet u zákazníků Oskara dosáhl 49 procent. Průměrný měsíční výnos na jednoho uživatele byl v posledním loňském čtvrtletí 679 korun. Výnos na uživatele tarifních služeb pak byl 1015 korun.
Oskar patří od poloviny loňského roku do globální skupiny Vodafone. Změnit jméno po vzoru mateřské společnosti by firma měla 1. února [celá zpráva].