Článek
"Dnešního dne jsme vyzvali zhotovitele o zpětvzetí díla, vzhledem k tomu, že zhotovitel při převzetí díla v roce 2007 nás uvedl v omyl a nepředal nám dílo v souladu se smlouvou o dílo jako takové. Laicky řečeno, my jsme vyzvali zhotovitele k tomu, aby si vzal zpět toto dílo a uvedl ho do souladu se smlouvou o dílo," prohlásil Poruba v pořadu Impulsy Václava Moravce.
ŘSD podle něj bylo uvedeno v omyl v použití materiálu, když Eurovia CS použila ocelárenskou strusku. "Neviděli jsme ještě žádný dokument ze strany Eurovie, že opravdu měli odsouhlasený tento materiál," řekl Poruba, podle kterého problematická struska může být na celých devíti kilometrech. Eurovia tvrdí, že jde jen o dva kilometry.
"Budeme čekat na odpověď v nějaké přiměřené lhůtě. Zhruba lhůta přiměřená je 30 dnů. Pokud do té doby zhotovitel neodpoví, budeme postupovat dále, v dalších právních krocích," řekl Poruba.
Strusku jste si objednali sami, brání se Eurovia
Ředitel stavební firmy Eurovia Martin Borovka už dříve pochybení při stavbě D47 odmítl. Použitý materiál, který nyní bobtná, si podle firmy ŘSD přálo. Každá vrstva, která byla na stavbě použitá, byla podle Borovky přímo na místě schvalována zadavatelem, tedy Ředitelstvím silnic a dálnic. [celá zpráva]
Předmětem sporu je úsek dálnice, který za 4,3 miliardy korun postavilo konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou v roce 2009 převzala Eurovia CS. Úsek je v provozu od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dostavět poslední část mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.