Článek
Rekonstrukce mostu začala 16. května. Dělníci nejprve demolovali nájezdovou rampu ze Strakonické ulice, kterou nyní znovu budují, a odfrézovali vozovku a odstranili římsy, zábradlí a izolace.
„Nyní jsme ve fázi, že dokončujeme finální práce v rámci hlavní konstrukce mostovky. Probíhá předepínání ocelových lan uvnitř mostovky a následně budeme moci začít s povrchy,” popsal aktuální stav prací Scheinherr. Původní lana uvnitř mostovky jsou podle něj zkorodovaná a je potřeba je nahradit novými.
Při vrtání otvorů pro nová lana ale stavebníci narazili na problémy u příčníku v místech, kde se připojuje rampa ze Strakonické ulice. „Narážíme na to, že je tam příliš mnoho armatury. Navíc je silnější, než bylo v projektu,” doplnil náměstek. Proto se podle něj nedaří už asi měsíc práce na příčníku dokončit.
Dopravu na opravovaném Barrandovském mostě blokoval řidič, který odmítl odtah
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za všechny roky na 594,5 milionu korun.