Článek
„Čistý zisk zahrnoval rovněž prodej našeho podílu ve společnosti Taxify,“ připomněl finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil. Za podíl v estonské přepravní platformě společnost získala přes 70 miliónů korun. Za svou investici tak za rok a půl dostala devítinásobek. [celá zpráva]
Provozní zisk před zdaněním a amortizací (EBITDA) se pak zvýšil o 0,6 procenta na 10,5 miliardy korun.
Rostl počet zákazníků O2 TV
Celkový počet zákazníků v oblasti mobilních služeb dosahoval poslední den roku 4,938 miliónu lidí, což je stejně jako o rok dříve. Z nich 3,429 miliónu, tedy o 2,2 procenta více než před rokem, využívá smluvní služby. Zbylých 1,51 miliónu lidí si mobilní služby předplácí.
Celkem 237 tisíc lidí využívá služby O2 TV, která funguje na pevné lince nebo internetovém připojení. Jde o 7,5 procenta zákazníků více než před rokem.
Roste i podíl chytrých telefonů
Celkem 62,8 procenta zákazníků operátora již využívá takzvané chytré telefony, to je meziroční nárůst o 6,5 procentního bodu. Podíl chytrých telefonů s LTE je pak o něco nižší, 45,9 procenta. Jde však o výrazný meziroční nárůst o 13,6 procentního bodu z 32,3 procent na konci roku 2016.
„Rok 2017 byl rokem zvýšených investic. Zajistili jsme si prodloužení užívání značky O2 a získali nové frekvenční licence. Na Slovensku jsme se díky nárůstu investic do vlastní sítě stali jedničkou v pokrytí nejrychlejší datové sítě LTE,“ doplnil Kouřil.