Článek
O2 podle zdůvodnění úřadu loni v rámci pilotního provozu služby aktivovala některým zákazníkům jiný tarif, než měli sjednaný, a to bez jejich souhlasu.
„S O2 bylo proto zahájeno správní řízení pro podezření z užití agresivní obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele, které spočívalo v nevyžádané aktivaci jiného než sjednaného tarifu a účtování ceny za využívání tohoto tarifu,” uvedl ČTÚ.
Firma vybrané uživatele informovala o tom, že byli zařazeni do pilotního provozu nově zaváděných tarifů PředplaDENka a v případě, že se ho nechtějí účastnit, mohou prostřednictvím SMS, telefonicky či osobně na prodejních místech O2 svou účast odmítnout.
Účastníkům, kteří do konce července 2016 neodmítli svou účast v pilotním provozu, pak byl denní poplatek za tarif stržen automaticky z kreditu vždy prvním využitím některé služby.
Tarif byl pro většinu lidí výhodnější, tvrdí O2
Podle Jitky Pajurkové z tiskového oddělení O2 šlo pro většinu lidí o výrazně výhodnější tarif, který umožnil neomezené volání za 20 korun na den.
„ČTÚ nás pokutuje za inovaci, která přináší lidem výhody, což dokládá fakt, že dodnes si PředplaDENku aktivovalo přes 200 tisíc zákazníků. Věříme, že s rozkladem či u následného řízení u soudu uspějeme podobně, jako tomu bylo v řadě dalších chybných pokut ze strany regulátora,” dodala.
O2 má kolem 4,9 miliónu uživatelů mobilních služeb, z toho předplacené služby používá přes 1,5 miliónu klientů. Majoritním vlastníkem O2 je investiční skupina PPF.