Článek
„Globální automobilový průmysl se v důsledku pokračující pandemie a celosvětového nedostatku polovodičů nachází ve výjimečné situaci. Této náročné a nejisté situaci hodlá Stellantis přizpůsobit produkci,” uvedl mluvčí koncernu Stellantis, do nějž Opel spadá.
Koncern vznikl v lednu 2021 fúzí francouzské společnosti Groupe PSA a italsko-amerického konkurenta Fiat Chrysler Automobile.
Přerušení výroby v durynském Eisenachu a odstávky v dalších závodech automobilky se podle mluvčího dotknou zhruba 1300 zaměstnanců. Společnost je hodlá převést na kurzarbeit.
Toyota v Kolíně obnovila výrobu po odstávce kvůli čipům
Nedostatek čipů vedl k odstávkám také v českých závodech Škody Auto nebo v kolínské Toyotě.
S nedostatkem polovodičů, které jsou důležité pro výrobu komponent, se automobilový průmysl bude podle odhadu výrobce Flex potýkat nejméně do poloviny roku 2022.
Nedostatek přitom může trvat ještě déle. „Při takto silné poptávce je očekávání (pokračujícího nedostatku) do poloviny až konce roku 2022 v závislosti na komoditě,” uvedla Lynn Torrelová ze společnosti Flex.
Černější scénáře prý hovoří o pokračování nedostatku až do roku 2023.