Článek
Česká pošta původně nabízela areál o rozloze bezmála 13 tisíc metrů čtverečních formou elektronické aukce. Následně ji však zrušila, protože se do ní žádný zájemce nepřihlásil. Poté ČP městu areál nabídla k přímému odkupu. Kupní cenu má Olomouc uhradit v nejbližších dnech.
„Poté, co se staneme vlastníkem nemovitosti, budeme muset co nejdříve zahájit její rozsáhlou rekonstrukci, aby mohla sloužit potřebám úřadu,“ uvedl náměstek olomouckého primátora Otakar Štěpán Bačák (SpOLečně).
Nové kancelářské prostory radnice potřebuje kvůli tomu, že jí v roce 2026 končí možnost bezplatného využívání policejní budovy ve Vejdovského ulici, kde momentálně sídlí agenda řidičů.
První úředníci by se do budovy v Ladově ulici mohli stěhovat koncem roku 2026.
„V první etapě se bude jednat zhruba o 150 úředníků. Půjde nejen o agendu řidičů a motorových vozidel, ale prostory využijeme pravděpodobně i pro ostatní odbory. Dlouhodobě se totiž potýkáme s nárůstem agendy, kterou na nás přenáší hlavně stát, takže prostor pro jednotlivé úředníky máme opravdu nedostatek,“ konstatoval tajemník magistrátu Marek Černý. Podle něj jsou v areálu i vhodné skladovací prostory, které by mohly sloužit jako archiv.
Česká pošta nabízela po rušení poboček v Olomouci k dispozici dvě volné nemovitosti. Budovu na Horním náměstí a areál v Ladově ulici.
„Ten byl pro záměry i potřeby města daleko více vyhovující. Mimo jiné i proto, že kromě dobré dostupnosti městskou hromadnou dopravou je tam i dost parkovacích míst pro občany, kteří budou potřebovat vyřídit své záležitosti,“ doplnil Bačák. Zároveň ujistil, že pobočka České pošty zůstane v budově v provozu i poté, co se město stane vlastníkem nemovitosti.