Článek
Úřad zahájení vyšetřování potvrdil, odmítl však poskytnout další podrobnosti. OLAF má na starosti boj proti podvodům a korupci v případech poškozujících finanční zájmy Evropské unie.
„Volkswagen nemá o vyšetřování žádné informace. Jsme překvapeni, že s tím jde tento úřad na veřejnost, aniž nejprve informoval dotčenou stranu,“ sdělila automobilka agentuře DPA.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
EIB od roku 1990 poskytla Volkswagenu výhodné půjčky v objemu kolem 4,6 miliardy eur (124 miliard Kč). Peníze měla automobilka využít mimo jiné k financování vývoje motorů šetrných k životnímu prostředí. EIB patří členským zemím EU a zastupuje jejich zájmy.
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto.