Článek
Citelný pokles ceny je dán také tím, že nabízené vozy zestárly téměř o rok a vykazují zhruba dvojnásobný nájezd. „Stáří prodávaných ojetých elektroaut dosahuje 4,3 roku při průměrném nájezdu 47 tisíc kilometrů,“ upřesnil ředitel Cebie Martin Pajer.
Nejčastěji se prodávají vozy značky Volkswagen s podílem 14,31 procenta, v jejichž těsném závěsu se drží Tesla s 14,25 procenta. Třetí pozici zaujímají elektroauta BMW.
Další příčky v první desítce patří vozům Škoda, Hyundai, Mercedes-Benz, Audi, Kia, Renault a luxusním vozům Porsche.
Průměrná cena ojetých aut v Česku za pět let stoupla o čtvrtinu
Nejprodávanějším modelem je Volkswagen e-Golf, následují ID.3, Tesla Model 3, BMW i3, Škoda Enyaq iV, Hyundai Kona a Mercedes-Benz EQC.
Český původ má jen 37,3 procenta vozů. Každé čtvrté pochází z Německa. U dovezených aut jsou přitom obecně častější nehody i stáčení tachometrů.
Šéf Cebie, která se zabývá prověřováním historie ojetin, upozornil i na to, že havárie u elektroauta může mít větší dopad. „Špatně opravený elektromobil může ve svém důsledku začít hořet a ohrozit posádku na životě i při běžném provozu, kdy to nikdo nečeká. Tedy aniž by došlo k havárii,“ uvedl.
Opravené elektromobily po haváriích mohou být potenciálně nebezpečné, pokud nedojde k výměně baterie. Cena nové ovšem často činí 50 procent a více z ceny nového auta.