Článek
„Zítra jsem chtěl do Kraillingu poslat stavební odborníky na obhlídku rozbité vlečky. Ale zaměstnanci skladu jsou prý nemocní,“ uvedl Švagr.
Insolvenční správce minulý týden povolil odvoz nafty do Česka s tím, že o jejím vlastnictví rozhodne dodatečně soud. Uskladnění a zřejmě i přepravu nafty do Česka má zajistit státní firma Čepro.
Takže ve skladu v Kraillingu nefunguje vlečka, váha, možná i tankovací zařízení a zaměstnanci jsou nemocní. Tomu se říká německá důkladnost.
— Pavel Švagr (@pavel_svagr) February 25, 2016
Na výběrové řízení není dost času. Insolvenční správce totiž stanovil termín odvozu do konce dubna. Chce prý uvolnit sklad. SSHR vlastní železniční cisterny, jenže v areálu skladu je už od roku 2014 rozbitá železniční vlečka. Její oprava stojí několik miliónů korun. Správa o provedení opravy jedná s německou firmou Strabag, z výše uvedených důvodů ale nemůže udělat prohlídku na místě.
Ve skladu navíc nefunguje váha a možná i tankovací zařízení. „Tomu se říká německá důkladnost,“ dodal Švagr.
S insolvenčním správcem Viktoriagruppe Mirko Möllenem se Česko pře o vlastnictví nafty od vyhlášení insolvence firmy v prosinci 2014. Podle dřívějších informací je hodnota uložené nafty 1,2 miliardy korun. SSHR přihlásila i pohledávky za dalších 300 miliónů korun.
Související téma:
Česko má nyní zásoby ropy a ropných produktů zhruba na 95 dnů, povinných je 90 dnů. Nafta, kterou má ČR uloženu v Německu, by pokryla zhruba dvoudenní národní spotřebu.