Článek
Volkswagen, který je po japonské Toyotě druhou největší automobilkou na světě, se s problémy potýkal hůře než třeba němečtí výrobci luxusních aut.
Celkově vzato, jediným růstovým regionem byla Asie a Tichomoří, pokud se tam nezohlední nejdůležitější trh, kterým je Čína. V průběhu roku se však obchod znatelně stabilizoval – například v prosinci se globální odbyt zvýšil v prodejních statistikách o 18,1 procenta, v Číně téměř o 23 procent a v západní Evropě téměř o 18 procent.
Zatímco ve druhé polovině roku se globální prodej zvýšil o 12 procent, v té první o více než pětinu klesl. Problémem byla válka na Ukrajině, která přerušila dodavatelské řetězce, a kvůli pandemii zavřené továrny v Číně. Ve druhé části roku se pandemická opatření v Číně už trochu uvolnila.
Vzrostl odbyt elektrických vozů
Volkswagen ve čtvrtek zároveň uvedl, že si udržel pozici předního evropského výrobce elektromobilů s bateriemi. V oblasti prodeje aut s elektrickým pohonem se koncernu dařilo velmi dobře. Jejich odbyt se ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 26 procent na více než 572 000 vozů. Volkswagen uvedl, že 6,9 procenta všech dodaných vozů byly čistě elektrické vozy, což je o 1,8 procentního bodu více než v roce předchozím.
Podle členky obchodního výboru Hildegard Wortmannové si společnost do roku 2023 věří. A to navzdory slábnoucímu makroekonomickému prostředí a přetrvávajícím nedostatkům v dodavatelském řetězci.