Článek
Za poklesem dodávek koncernu stojí slabá poptávka na trzích v Evropě a Číně. Na starém kontinentu klesl odbyt sice „jen“ o desetinu procenta, v Číně byl ale propad 9,5 procenta. „To vyvolala intenzivní konkurenční situace v Číně,“ zdůvodnil koncern v tiskové zprávě.
Na domácím trhu v Německu odbyt klesl o 2,2 procenta. Na druhé straně se povedlo navýšit dodávky do Ameriky. V Severní Americe došlo k nárůstu o 6,4 procenta, v Jižní Americe dokonce o téměř 15 procent.
Marco Schubert, člen výkonného výboru pro prodej, uvedl, že společnosti se povedl zejména závěr roku. „Skupina Volkswagen prokázala ve čtvrtém čtvrtletí silný výkon v dodávkách a navzdory náročným podmínkám dosáhla s 2,5 milionu vozů vysoké úrovně. V Evropě a také v Severní a Jižní Americe jsme byli schopni od října do prosince navýšit dodávky, v některých případech výrazně,“ řekl.
Vedení Volkswagenu se dohodlo s odbory, jak ušetřit čtyři miliardy eur
„V Číně je hospodářská soutěž nadále charakterizována divokou cenovou válkou. Zde naše strategické přeskupení a důsledná optimalizace portfolia začínají přinášet ovoce, což má za následek, že jsme se v posledním čtvrtletí opět přiblížili objemu z předchozího roku v Číně,“ dodal Schubert.
Co se týče výhradně prodejů elektromobilů, tak i zde koncern eviduje meziroční pokles, a to o 3,4 procenta na 744 800 vozů. Více elektromobilů skupina Volkswagen dodala do Číny (+8 %), obrovský propad ale nastal na trhu v USA (-30 %). Přesto Volkswagen zůstává jednoznačným evropským lídrem na trhu s elektromobily, když jeho podíl dosahuje kolem 21 procent.
Škoda Auto loni měla v rámci celé skupiny čtvrtý nejprodávanější elektromobil, když dodala celkem 79 500 vozů modelu Škoda Enyaq. Nejprodávanějšími vozy v této kategorii byly Volkswagen ID.4 a ID.5, kterých se dohromady prodalo 182 tisíc.
Česká značka pak navýšila globální odbyt o 6,9 procenta na 926 600 vozů.
Skupina Volkswagen zahrnuje vedle vlajkové značky VW a české Škody Auto také značky jako Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.