Hlavní obsah

Odbory Škody Auto vypověděly dohodu o směnách z pátku na sobotu

Kolektivní jednání v automobilce Škoda Auto v Mladé Boleslavi vstoupila do ostřejší fáze. Odbory Škody Auto vypověděly dohodu o flexikontech, tedy směně navíc z pátku na sobotu v závodě v Mladé Boleslavi. Odboráři zároveň přistoupili na možnost dalšího kola kolektivního vyjednávání ve čtvrtek.

Foto: Škoda Auto

Ilustrační foto

Článek

Při úterním vyjednávání vyjádřila firma podle odborů ochotu zaokrouhlit variabilní bonus na 60 tisíc korun, původně činil bonus lehce přes 57 tisíc korun. Jedná se o jednorázovou odměnu za výsledky loňského roku, která by se mohla vyplácet v květnu.

„Nabídka firmy nebyla akceptována, je nedostatečná,” kontrovali ovšem odboráři. Již předtím odmítli nabídku automobilky na zvýšení tarifních mezd o 10 procent. [celá zpráva]

„Jednání neskončila, pokračujeme zítra,” řekl Novinkám za odbory Jiří Hašek.

Při neúspěchu jednání plánují odboráři vypovědět dohody o vícesměnných systémech pracovní doby nejpozději do konce dubna.

Atypické systémy pracovní doby se týkají lakovny v Mladé Boleslavi a továrny v Kvasinách, kde se zaměstnanci dělí také o pracovní soboty.

Variantou je i stávka

Firma chtěla vícesměnné systémy, tedy pracovní sobotu zavést i v mladoboleslavském závodě, čímž podmiňovala růst mezd. Odboráři proti tomuto požadavku tvrdě vystoupili a odmítli ho, firma následně od této podmínky upustila, a vyjednávání se tak vede jen o růstu mezd.

Kolektivní jednání se vedou od začátku roku. Odboráři v posledním vydání týdeníku Škodovácký odborář upozornili, že bude-li odmítnuta i poslední nabídka, vyhlásí stávkovou pohotovost.

Průměrná hrubá dělnická mzda ve Škoda Auto činila loni 40 557 korun, tedy zhruba o deset procent víc než v roce 2016.

Škoda Auto, jeden z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v Česku zaměstnává zhruba 30 000 lidí. Automobilka loni dodala rekordních 1,2 miliónu aut.

Výběr článků

Načítám