Článek
Automobilka Volkswagen v pondělí oznámila, že by v rámci snahy o snižování nákladů mohla poprvé ve své historii přikročit k uzavírání závodů v Německu. Dodala, že bude také zřejmě nucena ukončit program zajištění pracovních míst, který funguje od roku 1994 a až do roku 2029 brání propouštění.
„Neměli bychom ponechat nevyužitou žádnou možnost, jak zachovat zaměstnanost a závody,“ uvedla ve čtvrtek Bennerová. Dodala, že uzavírání továren a propouštění zaměstnanců Volkswagenu odbory považují za „absolutní červenou linii“ a chtějí s automobilkou rychle zahájit rozhovory o řešení situace.
Německá ekonomika se zasekla, letos vykáže nulový růst, odhadl institut Ifo

Automobilka VW a odbory pomocí čtyřdenního pracovního týdne již začátkem 90. let minulého století, kdy se automobilka nacházela v hluboké krizi, odvrátily hromadné propouštění a zrušení 30 000 pracovních míst, napsala agentura DPA.

Výroba modelů Volkswagen Golf VIII a Tiguan ve Wolfsburgu.
Německý automobilový koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, jeho součástí je mimo jiné Škoda Auto. V Německu vyrábí Volkswagen auta ve Wolfsburgu, Emdenu, Osnabrücku, Hannoveru, Cvikově (Zwickau) a v Drážďanech a továrny na výrobu součástek má v Kasselu, Salzgitteru, Braunschweigu a v Saské Kamenici (Chemnitz).
Čtyřdenní pracovní týden nabízejí jako benefit i některé firmy v Česku. Podle expertů na personalistiku je to zhruba jedno procento firem, tedy nižší tisíce, nejčastěji v oblasti IT.
Chybí nám odbyt pro dva závody, tvrdí vedení Volkswagenu
