Hlavní obsah

Několik tisíc odběratelů stále neví, že je v režimu DPI

Několik tisíc odběratelů v režimu dodavatele poslední instance (DPI) i po oslovení prostřednictvím několika sdělovacích kanálů s dodavateli energií stále nekomunikuje. Počet nedohledaných kontaktů se ale každým týdnem snižuje, uvedly společnosti.

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační foto

Článek

Polostátní podnik ČEZ už v úterý informoval, že z necelých deseti tisíc odběratelů v režimu DPI, které se původně nedařilo kontaktovat, jich zbylo asi pět desítek. „Ty se ČEZ pokusí zkontaktovat ještě jiným způsobem, například pochůzkou v jiný den a čas,“ uvedla mluvčí společnosti Alice Horáková s tím, že na standardní produkt k ČEZu nebo jinému dodavateli už odešlo z DPI přes 96 procent klientů.

Ostatní dodavatelé mají čísla nedohledaných kontaktů o něco vyšší. Například Pražská plynárenská, která se po pádu Bohemia Energy a dalších dodavatelů původně starala v režimu DPI o zhruba 40 tisíc lidí, shání ještě bezmála 500 odběratelů. „Ti zatím nijak nereagují na dopisy, e-maily apod. Nyní jim distribuujeme osobně lístky ‚pod dveře‘,“ sdělil Novinkám mluvčí Miroslav Vránek.

Společnost innogy, jež svým zákazníkům rovněž dodává především plyn, je na tom podobně. „V innogy mezi tzv. nekontaktní počítáme ty, kteří nezaplatili od konce října žádnou zálohu a nadále zůstávají v DPI. Takových zákazníků registrujeme nižší stovky. Toto číslo se nám daří každý týden snižovat, ale je to neustálá ‚detektivní práce‘ našich lidí i externistů,“ řekl Novinkám mluvčí Martin Chalupský.

Innogy znovu zdraží energie, plyn rovnou o 19 procent

Ekonomika

Celkově pak u innogy, kam spadlo po ukončení činnosti několika dodavatelů čtvrt milionu lidí, zůstává v DPI kolem 6800 zákazníků. „Někteří svědomitě platí všechny zálohy v režimu DPI, někteří zaplatili třeba jednu nebo dvě. Věříme, že tento počet budeme nadále snižovat a pracujeme na tom každý den,“ dodal Chalupský.

Pražská energetika (PRE) se v DPI starala o 70 tisíc odběratelů. Většina z nich už přešla na standardní produkt, avšak PRE se stále nedaří spojit s 1500 odběrateli.

„Nicméně situace se zlepšuje, číslo se každý týden snižuje, jak se snažíme tyto lidi neustále obvolávat, posíláme jim SMS a e-maily, aby přešli na standardní smlouvy. Také jsme vyslali na tyto nereagující adresy naše zaměstnance, kteří se snaží tyto odběratele v DPI kontaktovat osobně, případně jim nechávají ve schránkách a na dveřích nalepené upozornění, aby z režimu DPI přešli ve vlastním zájmu co nejrychleji na běžné standardní smlouvy,“ řekl Novinkám mluvčí Karel Hanzelka.

Lidí v DPI je stále přes 50 tisíc, na přechod zbývají necelé tři měsíce

Ekonomika

Jiný dodavatel E.ON, který operuje zejména v oblasti Vysočiny, eviduje nekomunikující odběratele v řádu vyšších stovek. Ani v těchto případech nezabralo kontaktování prostřednictvím dopisů, volání, SMS či e-mailu.

„Zvláště u zranitelné skupiny zákazníků využíváme i spolupráce s distribuční společností EG.D z naší skupiny, jejichž pracovníci se v některých případech snaží kontaktovat zákazníky přímo v místě bydliště. Společně se samosprávami nabízíme lidem možnost poradit se o této situaci přímo na radnicích menších měst v předem avizovaných termínech,“ uvedl na dotaz Novinek mluvčí Roman Šperňák.

Na přechod z režimu DPI na standardní produkt má zákazník ze zákona šest měsíců. Od pádu největšího dodavatele Bohemia Energy už uplynuly skoro čtyři měsíce. Pokud si lidé do půl roku nového dodavatele nenajdou, spadnou do tzv. černého odběru. V takovém případě jim hrozí pokuta nebo v krajním případě i trestní řízení, přesáhne-li škoda deset tisíc korun.

Výběr článků

Načítám