Hlavní obsah

Obyvatelé Ostravy-Poruby i řidiči si oddychli, prodloužená Rudná je hotová

Právo, Pavel Karban
Ostrava

Dostavba takzvané prodloužené Rudné, části důležité silnice I/11, která má zrychlit dopravu mezi Ostravou a Opavou a ulevit provozu v přetížených ulicích v Ostravě-Porubě, skončila. Řidičům se v obou směrech otevře ve čtvrtek večer. Kvůli chybějícímu dílu dlouhému 414 metrů nebylo roky možné zprovoznit celý úsek dlouhý zhruba 4,5 kilometru, jehož zbývající části byly léta hotové.

Foto: Pavel Karban, Právo

Prodloužená Rudná, která propojuje Ostravu s Opavou

Článek

Zastavení stavby v době, kdy byl ministrem dopravy Vít Bárta, chybějící finance, problémy se stavebním povolením, majetkové spory, demonstrace stovek obyvatel. To vše během necelých deseti let zažila stavba tzv. prodloužené Rudné v Ostravě.

Posledních 414 metrů, kvůli nimž nemohli řidiči léta využívat dalších asi 4,5 kilometru cesty, dokončili stavbaři postavením protihlukové stěny v noci na čtvrtek. Dostavba posledního úseku stála 200 milionů korun.

Za celou stavbu o délce 6,7 kilometru zaplatí stát téměř 2,5 miliardy korun. Okolo dvou kilometrů silnice už bylo zprovozněno dříve, dalších již zmíněných 4,5 kilometru záviselo na dokončení posledního úseku.

Čekali na razítka

Stavební povolení pro posledních 414 metrů silnice nabylo po řadě peripetií právní moci letos 23. září. A za necelé tři měsíce stavbaři zbylý kousek dokončili. Oba směry se mají zprovoznit ve čtvrtek mezi 20. a 23. hodinou.

Foto: ŘSD

„Dnes je to 3717 dnů od doby, kdy Strabag podepsal smlouvu s ŘSD, a z toho se 3625 dní čekalo na razítko a 85 dní se stavělo. Takže ten poměr je jedna ku 43. Za jeden den, co se stavělo, se 43 dní čekalo na razítka,“ upozornil náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka (ODS).

Silnice je nyní ve zkušebním provozu, je na ní proto omezená rychlost na 90 kilometrů v hodině. Do budoucna by po ní ale měli jet řidiči rychlostí až 110 kilometrů za hodinu. Protihluková stěna, při jejíž stavbě byla použita guma a kterou si vymínili obyvatelé z blízkého okolí, je jedinou svého druhu v ČR.

„Je zvýšená, měla by chránit obytné domy, které se nachází za komunikací. Je to první model, který jsme použili,“ potvrdil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl s tím, že původní protihluková stěna, která už silnici lemovala, musela být zbourána.

Do kolaudace musí stavbaři postavit přes prodlouženou Rudnou ocelovou lávku, vybudovat cyklistickou stezku nebo chodníky.

Výběr článků

Načítám