Článek
Obchvat je novou částí silnice I/58. Navazuje na obchvat Příbora a propojuje dálnici D48 s průmyslovou zónou v Mošnově a Letištěm Leoše Janáčka Ostrava, a současně jeho část propojuje D48 s dálnicí D1. „Na tuhle obrovskou změnu jsme čekali čtvrt století,“ řekla starostka Mošnova Šárka Demlová (Občané pro Mošnov).
Upozornila, že dopravu v obci až dosud neúměrně zatěžovala přeprava materiálů a výrobků do průmyslové zóny u letiště. „Hlavní tah do zóny vedl v podstatě takřka pod okny občanů, středem zastavěného území obce, a to s sebou neslo samozřejmě mnoho negativ, jako je hluk, vibrace, prach, velké emise. Lidé si často stěžovali na to, že nemohou bezpečně přejít komunikaci, že nemohou vyjet od svých domů na hlavní komunikaci,“ popsala.
Podle posledního sčítání dopravy projíždělo silnicí I/58 v Mošnově denně 11 tisíc aut, z toho téměř pětina byly těžké kamiony a nákladní auta. To, že je obchvat v provozu, kvituje i nošovická automobilka Hyundai, která má v mošnovské průmyslové zóně své dodavatele.
Obyvatelé Veselova u Žlutic se mají konečně dočkat silničního obchvatu
„Každá nová silniční nebo železniční infrastruktura je pro naši logistiku přínosná, zprovoznění obchvatu Mošnova vítáme a doufáme, že se co nejdříve podaří povolit a zprovoznit i další stavbu, k jejíž realizaci se vláda zavázala v souvislosti s investicí Hyundai v České republice, což je přímé napojení průmyslové zóny Nošovice na dálnici D48,“ sdělil Petr Michník, mluvčí automobilky Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích.
Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla se na trase obchvatu Mošnova, který je dvoupruhovou komunikací, vyskytují tři kruhové objezdy. Stát za něj zaplatí okolo 400 milionů korun.
„Ta stavba má hlubší význam, než že je jen samotným obchvatem. Je důležitá kvůli napojení ostravského letiště na dálnici D48 a také pro tranzitní dopravu mířící do, nebo z průmyslové zóny Mošnov,“ potvrdil Mátl s tím, že jde proto o důležitou cestu z pohledu Moravskoslezského kraje i České republiky.