Článek
Informaci, kterou během víkendu přinesl americký deník Wall Street Journal, v pondělí potvrdila sama skupina Omnicom. Fúze má firmě pomoci lépe čelit velkým technologickým hráčům, kteří těží z nástupu umělé inteligence.
„Díky tomuto spojení jsme připraveni urychlit inovace a využít významné příležitosti, které v této éře exponenciálních změn vytvářejí nové technologie,“ uvedl John Wren, výkonný ředitel Omnicomu.
Nejočekávanější vánoční reklama letos oslavuje sesterskou lásku. Spoustu lidí však zklame
Technologické firmy jako Google, Meta, ByteDance, Amazon nebo Alibaba v posledních letech úspěšně konkurují zavedeným reklamním agenturám.
Na rozdíl od nich nabízejí nejen reklamní nástroje, ale také místo pro nákup a prodej zboží. Jejich pozici navíc posílil nástup umělé inteligence, která umožňuje vytvářet reklamy levněji a rychleji.
Podle společnosti GroupM náleží technologickým společnostem už více než polovina všech reklamních příjmů. Celkově mají tržby z reklamního byznysu letos přesáhnout bilion dolarů, tedy asi 23,8 bilionu korun. Ve srovnání s předchozím rokem tak trh poroste asi o 9,5 procenta. V příštím roce by měl přidat dalších 7,7 procenta.
Omnicom je mezi tradičními reklamními agenturami trojkou na trhu, Interpublic čtyřkou. Tržby společností po spojení by představovaly 25 miliard dolarů ročně. Přeskočily by tak zmíněnou jedničku WPP a druhou francouzskou Publicis Groupe.
Obchod kvůli velikosti firem zřejmě ještě budou muset posvětit regulační orgány, které posoudí případné dopady na trh. Omnicomu už jednu fúzi překazily. Před jedenácti lety se firma pokusila spojit se zmíněnou Publicis Groupe.