Článek
Na trati z Prahy do Děčína bude Pendolino jezdit několik měsíců, ve zkušebních jízdách musí ujet 50 tisíc kilometrů. Pak projde znovu kontrolou a pokud bude v pořádku především elektromagnetická kompatibilita vlaku a tratě, začne koncem roku 2005 jezdit na Slovensko, do Rakouska a do Německa. [celá zpráva]
České dráhy za sedm vozů Pendolino zaplatí 4,35 miliardy korun. Původně se měly na trati objevit už před několika lety, problémy s výrobou a posléze právě s elektromagnetickým zářením ale nasazení vlaku do provozu zdržely.
Během středeční jízdy dosáhl vlak dvakrát rychlosti 160 kilometrů, kterou trať s Prahy do Ústí umožňuje, jinak vlak může jet až 270 kilometrů za hodinu. Foto: PRÁVO/Dorian Hanuš
Vlak má kromě jídelního vozu šest vagónů, čtyři z nich jsou vagóny druhé třídy. Foto: PRÁVO/Jiří P. Kříž
První třída se kromě barvy interiéru liší jen tím, že je v ní více místa na nohy. Foto: PRÁVO/Dorian Hanuš
Ve vlaku jsou i přípojky na přehrávače a notebooky. Foto: PRÁVO/Dorian Hanuš
V jídelním voze je i bistro. Foto: PRÁVO/Jiří P. Kříž
Neopomenutelnou součástí vlaku je i toaleta. Foto: PRÁVO/Jiří P. Kříž