Článek
Hodnota zakázek na pozemní stavby meziročně vzrostla o zhruba polovinu na 12,7 miliardy korun, na inženýrské stavby, tvořené hlavně dopravní infrastrukturou, o tři čtvrtiny na 35,5 miliardy korun. Průměrná velikost zakázky byla 23,6 miliónu korun, o 30 procent více než byl průměr za loňský rok.
Největší zakázkou byla rekonstrukce rozvodny Kočín u jaderné elektrárny Temelín za 3,56 miliardy korun, kterou získalo sdružení firem Egem, ASE a Vuje. Následovala stavba úseku dálnice D48 Rybí - Rychaltice za 2,5 miliardy korun pro sdružení Metrostav, Swietelsky a Colas. Třetí v pořadí podle hodnoty byla rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze za 1,27 miliardy korun pro společnosti Hochtief, Strabag Rail a Avers.
Dále šlo o rekonstrukci budovy Státní opery v Praze pro společnost Hochtief za 1,04 miliardy korun, modernizaci dálnice D1 v úseku Hořice - Koberovice pro firmy Eurovia a Colas za 1,02 miliardy korun a úseku D1 mezi Ostředkem a Šternovem pro sdružení Hochtief a Beton Technik za 1,01 miliardy korun. V celém loňském roce bylo miliardových zakázek sedm.
Veřejnou zakázku na stavební práce získalo 726 firem. Největší objem patřil společnosti Metrostav, které veřejná správa zadala 26 zakázek za 1,2 miliardy korun. U dalších deseti tendrů za 3,23 miliardy korun bude mít podíl díky účasti ve sdružení s jinými firmami.
Zvýšení objemu i počtu zadaných zakázek by se podle analytiků mohlo projevit na zlepšení výkonu českého stavebnictví, které loni meziročně kleslo o 5,9 procenta.