Článek
Fiala od dostavby celé dálnice očekává také zlepšení spojení na Německo, dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice.
„Mám radost, že se záměr podařilo naplnit, původní, provizorní varianta v žádném případě kapacitně nestačila,“ řekl Fiala při zprovoznění dálnice. „Dobré je, že 60 procent dálnice je již v provozu. Tento díl je velmi podstatný, zajišťuje dopravní obslužnost řady měst a průmyslových zón,“ doplnil Fiala.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) doplnil, že navazující úsek dálnice u Chlumčan, který se začal stavět na začátku loňského roku, by měl být dokončen koncem toho letošního, s výjimkou jednoho úseku, kde se bude ještě jezdit na polovičním profilu dálnice.
„Z celé plánované D7 tak bude chybět posledních pět kilometrů u Postoloprt na Lounsku, které se budou stavět v letech 2026 až 2028,“ dodal.
Zprovoznění dálnice přivítali obyvatelé i představitelé Loun. „Pro mě jako pro občana Loun je to dnes významný moment, protože zkapacitněním obchvatu se výrazně zklidní doprava v našem městě, a za to patří všem, kteří se na tom podíleli, velký dík,“ řekl starosta Loun Milan Rychtařík (ANO). „Osobně to vnímám, že dálnice D7 je naše páteřní komunikace do Evropy,“ doplnil.
Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla je v plánu vyhlásit výběrová řízení na zhotovitele na chybějící úseky ve Středočeském kraji. Vydání územního rozhodnutí očekává do konce roku na poslední úsek u Postoloprt.
ŘSD aktuálně staví 260 kilometrů nových staveb. Jedná se o 172,6 kilometru dálnic a 87,3 kilometru silnic první třídy. Ve výběrových řízeních poptává zhotovitele na dalších 85,4 km dálnic a silnic první třídy.