Hlavní obsah

Obchody Albert v Česku loni zvýšily zisk na 170 miliónů Kč

Zisk obchodního řetězce Albert v Česku loni stoupl na 170 miliónů korun z 3,8 miliónu o rok dříve. Tržby zůstaly na úrovni 49,7 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Ahold, která prodejny Albert provozuje.

Foto: Milan Malíček, Právo

Prodejna potravin Albert nizozemské společnosti Ahold

Článek

Firma loni investovala více než miliardu korun do přestavby a renovace 70 supermarketů. „Na Chodově jsme pak otevřeli nový koncept hypermarketu. Představuje novinky, které se postupně objevují i v dalších obchodech po celé republice,” uvedl mluvčí Jiří Mareček.

Albert zvýšil během posledních 12 měsíců mzdy zaměstnancům v obchodech v průměru o 32,5 procenta. "Investice do mzdových prostředků jen pro tento rok si vyžádá dodatečné náklady více než půl miliardy korun," dodal Mareček.

Ahold, který je po Kauflandu dvojkou na trhu potravinářských řetězců, vstoupil na český trh v roce 1990.

Mezi největší potravinářské řetězce patří v ČR dále Tesco, Lidl či Penny Market. Tržby Kauflandu klesly ve finančním roce 2016/2017 o dvě procenta na 57 miliard korun. Zisk před zdaněním se snížil o pět procent na 1,97 miliardy korun.

Řetězec má v tuzemsku přes 330 hypermarketů a supermarketů značky Albert a zaměstnává zhruba 17 tisíc lidí. Společnost je součástí nadnárodní korporace Ahold Delhaize, která sídlí v nizozemském Zaandamu.

Výběr článků

Načítám