Hlavní obsah

Obchodníci mohutně lákají na Velikonoce

Spotřebitelé se ještě nevzpamatovali z předvánoční nákupní horečky a povánočních slev a v regálech obchodů už plně dominují symboly Velikonoc, které nás čekají už za necelých čtrnáct dní.

Článek

Přestože objemy velikonočních tržeb nikdy nedosahují tak závratné výše jako o Vánocích, žádný z obchodních řetězců tuto příležitost k nalákání koupěchtivých zákazníků nevynechá. Kraslice, pomlázky, vajíčka, čokoládové beránky a zajíce nabízejí obchodníci spolu s dalším velikonočním zbožím a dárky.

"Pro Delvitu je období Velikonoc druhou nejsilnější prodejní sezónou v roce, která na regály uvádí novou jarní nabídku sortimentu," říká mluvčí řetězce Petr Uchytil. Podobnou váhu ale Velikonocím přikládají i další obchodníci.

Již od začátku března Delvita nabízí celou řadu jarních specialit, k dostání je v ní například i klokaní maso. Její prodejny nyní září barvami v souvislosti s odstartovanou kampaní ,Barevné jaro', která vyvrcholí právě ve velikonočním týdnu.

Lidé kupují ředkvičky a jahody

Podle prodejců je z chování zákazníků patrné, že se po letošní dlouhé zimě na jaro těší, což se odráží i ve zvýšeném odbytu čerstvých jarních výrobků.

"Prodej ředkviček či jahod výrazně předčil naše očekávání z minulých let. Tradičně dobře se každoročně prodávají velikonoční cukrovinky a alkohol," potvrdil Uchytil.

S Velikonocemi se pravidelně zvyšuje především prodej vajec. Podle obchodníků se zájem lidí soustředí hlavně na vajíčka s bílou skořápkou. Také letos by jich měl být na trhu dostatek, stejně jako kvalitních vajec z chovů na podestýlce a z BIO farem.Vajíčka, včetně nejrůznějších barviček, obtisků či samolepek k jejich zdobení, jsou již k dostání téměř všude. Některé obchody ale rozšiřují nabídku ještě viditelněji.

Obchody nabízí jehněčí, mazance i jarní oblečení

"Jde například o jehněčí, které se přes rok u nás příliš neprodává. Rovněž pekárna, která je součástí každého našeho obchodu, rozšiřuje sortiment o beránky či mazance," upozorňuje mluvčí Carrefouru Jana Havlíčková s tím, že řetězec tak rozšířil nabídku o více než dva tisíce výrobků.

"Musíme rovněž reagovat i na staročeskou pověru, že je třeba mít něco nového na sobě, aby mě beránek nepokakal. V době před Velikonocemi je každoročně vyšší zájem o textil. Kupují se i drobné dárky s velikonočními motivy," dodává Havlíčková.

Již několik let po sobě podle ní stoupá i prodej velikonoční dekorace do bytů a čerstvých květin na slavnostní stůl. Carrefour loni zaznamenal 40procentní nárůst objemu prodeje proti roku 2004. Stejně jako konkurence věří, že i letošní Velikonoce budou z pohledu tržeb opět rekordní.

Kromě tradičního velikonočního zboží, jako jsou například čokoládová vajíčka, zajíci nebo velikonoční ozdoby, nabízí většina obchodníků už i sortiment související s příchodem teplejšího počasí.

Například Tesco od konce března uvádí na své pulty novou řadu jarní módní kolekce Cherokee pro dámy i pány. Kolekce pro ženy nese název Indian Summer, pánská kolekce se nazývá Beach Comber Voyage. Firma se snaží zákazníky zaujmout i speciální nabídkou zahradního nářadí, grilovacích potřeb či semen.

Související témata:

Výběr článků

Načítám