Hlavní obsah

Obchodníci často lákají na falešné povánoční slevy

Novinky, Tomáš Holý
PRAHA

Slevy v řádů desítek procent, které lákají zákazníky k nákupu zboží za výhodné ceny, bývají často lživé. Lidé často nechají marketingovými triky zmást, protože obchodníci při vidině vysokých zisků, mnohdy neváhají porušit zákon.

Článek

„Obchodníci lákají na slevy 60 až 70 procent, ty jsou ale často nižší,“ potvrdila Novinkám mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) Ivana Picková. Podle ní jsou nejčastější problémy v obchodech s oblečením.

Podobné problémy se objevují pravidelně během velkých vln se slevami.

"Někteří spotřebitelé si také stěžují, že u zlevněného zboží není uváděna původní cena, ale pouze nová nebo že prodávající na zboží poskytují pouze šestiměsíční záruku, protože je ve slevě,“ vyjmenovává Picková.

Co dělat v případě problémů?

Například během reklamací má každý zákazník možnost opřít se o Občanský zákoník. Ten totiž garantuje na každé zakoupené zboží dvouletou záruku. Zkrácená záruční lhůta, kterou obchodníci podmiňují koupí zboží, nemá v zákoníku oporu.

Picková také doporučuje, aby se lidé při nějakých pochybnostech či přímo při porušení zákona obrátili na Českou obchodní inspekci (ČOI). „Zákazníci se mohou na úřad obrátit, pokud zjistí, že obchodníci například uměle navýšili cenu před slevami, nebo v těch případech, kdy obchodníci slevy špatně spočítali,“ uvedla mluvčí SOS.

Doplnila, že ČOI předem avizovala, že v letošním roce nebude dělat akce speciálně zaměřené na povánoční slevy, bude totiž vycházet na podněty z potřeb spotřebitelů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám