Článek
Veřejnost konání oděvní společnosti velmi pobouřilo. Někteří uživatelé sociálních sítí dokonce prohlašovali, že by lidé měli značku za rasistický podtón zcela bojkotovat.
„Byla jsem naprosto v šoku, že se něco takového na internetu objevilo. H, myslíte si, že je fotka malého černošského chlapce v tomto případě v pořádku?“ vyzvala společnost na svém Twitteru britská politička Kate Osamorová.
H&M forced to apologize for using a black child to model a sweatshirt with a "coolest monkey in the jungle" slogan https://t.co/zuOi7pzzZE pic.twitter.com/d8PoiDvESi
— CNN International (@cnni) 9. ledna 2018
Kanadský zpěvák The Weeknd, jenž s H vytvořil několik mužských kolekcí, prohlásil, že se značkou neprodleně ukončuje spolupráci. „Ráno jsem se probudil a byl jsem tou fotkou šokován a zahanben. Jsem hluboce uražen a s H už spolupracovat nebudu,“ napsal na svém Twitteru.
woke up this morning shocked and embarrassed by this photo. i’m deeply offended and will not be working with @hm anymore... pic.twitter.com/P3023iYzAb
— The Weeknd (@theweeknd) 8. ledna 2018
Společnost na vlnu kritiky reagovala okamžitým stažením reklamní fotografie ze svých webových stránek a následně se za vzniklé potíže omluvila. „Fotka byla smazána ze všech kanálů společnosti H Všem, kterých se dotkla, se velmi omlouváme,“ uvedla ve svém prohlášení jejich mluvčí Anna Erikssonová.