Článek
K dispozici bude během každého dne přibližně 15 bedýnek v každé prodejně.
„Nebylo nám lhostejné plýtvání potravinami, a proto jsme se rozhodli přijít s projektem takzvaných bedýnek,“ vysvětluje Tomáš Myler, tiskový mluvčí společnosti Lidl a dodal, že si firma spočítala, že tímto způsobem ušetří více než 3800 tun ovoce a zeleniny za rok.
Růst cen zrychluje, zdražuje téměř vše

Do nedávna musel totiž řetězec řešit problém s ovocem a zeleninou, která byla součástí většího balení. Jedno z několika například jablek už bylo otlučené, a tak zaměstnanci museli balení rozbalit, otlučené jablko vyhodit. Ale zbytek jablek se tak nedal prodat, tudíž patřil k odpadu, přestože jablka byla úplně čerstvá. Stejně tak se řešil problém u jakéhokoliv jiného ovoce či zeleniny ve větším balení.

Bedýnky jsou plné ovoce a zeleniny první jakosti.
„Není to tak, že bychom potraviny vyhazovali, ale byli jsme nuceni je předat k dalšímu zpracování, například do bioplynových stanic,“ říká Myler.
„Začali jsme tak spolupracovat s potravinovými bankami nebo také se zoologickými zahradami, kam dodáváme ovoce a zeleninu, která se již neprodá. A právě u tohoto sortimentu nás napadla další možnost využití. Často nám totiž zůstávaly v prodejnách nepoškozené kusy, bohužel však např. s protrženou síťkou (obalem). To na kvalitu ovoce a zeleniny samozřejmě vliv nemá, rozhodli jsme se proto zkusit zákazníkům nabídnout koupi jiným způsobem. A reakce při testovacím režimu v několika prodejnách nás velmi mile překvapily.“
Ceny se utrhly ze řetězu, inflace v září už atakovala pět procent

Pozitivní ohlasy
„Je to skvělý nápad, protože je škoda to vyhazovat. Takhle se to zužitkuje alespoň v domácnostech,“ sdělila Novinkám jedna ze zákaznic a pochvalovala si hlavně cenu.
Právě symbolická cena 25 korun může být pro mnoho zákazníků tahákem. „Senzace. Pro nás důchodce je to za tu cenu značka ideál,“ říká další zákaznice.

Zákazníci nejen seniorského věku jsou s projektem spokojeni.
Nápad se líbí ale i mladým. „Přijde mi to super, je to za skvělou cenu, je to udržitelné a za 25 korun je toho opravdu hodně,“ vyjádřil své nadšení mladý muž.
Bedýnky budou umístěny za pokladnami a každý den průběžně doplňovány. Řetězec předpokládá, že denně jich v každé prodejně bude asi 15.