Článek
Počet mobilních zákazníků v Česku se loni zvýšil o 75 tisíc na 6,043 milionu SIM karet, na Slovensku vzrostl o 21 tisíc na 2,25 milionu. O2 měla 879 tisíc pevných vysokorychlostních přípojek k internetu, což je nárůst o 24 000, a počet zákazníků televizních služeb stoupl o 74 tisíc na 603 tisíc.
Finanční výkonnost skupiny podle zprávy představenstva loni negativně ovlivnila koronavirová pandemie, nepříznivý vývoj v regulatorní oblasti a výrazný růst cen v ekonomice.
V České republice se výnosy O2 loni zvýšily o 2,3 procenta na 33,2 miliardy Kč, a to díky růstu výnosů fixního segmentu o 2,9 procenta na 12,5 miliardy Kč, mobilní segment rostl o 1,9 procenta na 20,7 miliardy Kč. Na Slovensku vzrostly celkové výnosy o 1,8 procenta na 7,8 miliardy Kč.
„Přestože zákazníci i v roce 2021 pokračovali v trendu významného zvyšování své mobilní datové spotřeby, byl meziroční růst výnosů v mobilním segmentu v ČR negativně ovlivněn výrazně slabším roamingem a evropskou regulací terminačních poplatků, která vešla v platnost v druhé polovině roku. K nárůstu výnosů v segmentu pevných linek pomohly kromě O2 TV i další oblasti, jako jsou informační a komunikační technologie a prodej zařízení,“ uvedlo představenstvo.
Vedení společnosti ve snaze kompenzovat negativní dopady pandemie, pokračovalo navzdory protichůdným inflačním tlakům ve snižování jak provozních, tak běžných investičních výdajů.
To vedlo k nárůstu provozní ziskovosti i konsolidovaného čistého zisku. Konsolidované náklady zůstaly na předloňské úrovni 27 miliard Kč.
Celkové konsolidované výdaje na investice loni klesly o 40 procent na 3,6 miliardy Kč. V České republice operátor investoval celkem 2,1 miliardy Kč.
Tato částka zahrnuje i náklady na obnovu přídělu rádiových kmitočtů v pásmu 2100 MHz ve výši 0,6 miliardy Kč a na získaný sportovní obsah. Na Slovensku více než 70 procent investic představovaly investice do sítí.
O2 patří do telekomunikační divize investiční skupiny PPF, která její akcie stáhla z burzy.