Článek
„Ke konci března byl zájem lidí tak obrovský, že jsme denně dostávali stovky vyplněných plných mocí. Začali se na nás obracet lidé, kteří již nestíhali zaslat svoji plnou moc ve stanoveném termínu s prosbou, jestli by bylo možné zaslat ji i později,“ uvedl Daniel Paľko, předseda představenstva BSP Lawyer Partners, která službu Poplatkyzpet.cz provozuje.
Projekt nyní chystá další kroky. „Dnešním dnem zahajujeme rozesílání výzev bankám jménem všech klientů, kteří BSP Lawyer Partners zplnomocnili k zastupování. V případě, že banky budou na výzvy reagovat zamítavě, budeme nuceni klienty vyzvat k tomu, aby souhlasili s řešením soudní cestou, a budeme tak muset přistoupit k podání žalob," upozornil Petr Toman, advokát poskytující projektu právní poradenství.
Na začátku se prý všechny banky na návrh společného setkání postavily zamítavě. Podle Paľka nyní však dvě z pěti oslovených bank, Komerční banka a Česká spořitelna, projevily zájem o schůzku, na níž by se obě strany měly pokusit nalézt společné řešení. „Zbylé tři banky, Hypoteční banka, Československá obchodní banka a Raiffeisenbank, na které jsme již zaslali první výzvy, se stále staví k celé záležitosti zamítavě a dle jejich vyjádření nenacházejí důvod pro společné jednání,“ dodal Paľko.
Velké banky většinou nechystají svou poplatkovou politiku měnit. Shodují se na tom, že poplatky nejsou v rozporu s platnými zákony a klienti jsou s nimi dopředu seznámeni. Řada bank, například Komerční banka, Raiffeisenbank nebo UniCredit Bank, nabízejí již hypoteční úvěry bez poplatku. Banky ovšem často zrušené poplatky promítnou do úrokové sazby.