Článek
Didier Pfleger dosud působil ve společnosti Alstom, která je světovým lídrem v dopravním strojírenství, tedy ve stejném oboru, jakému se věnuje Škoda Transportation.
„Do své nové funkce nastupuje k dnešnímu dni. V Alstomu působil více než deset let. Byl členem nejvyššího vedení Alstomu a ředitelem divize výroby a prodeje elektrobusů,” uvedl Rousek.
Do vedení Škody Transportation se dostali i další manažeři, kteří pracovali pro velké globální společnosti z oboru. Obchod skupiny řídí Mike Niebling, který přišel z Bombardieru. Do čela řízení výroby a logistiky nastoupil Radoslaw Banach, který dříve vedl výrobní podniky Alstomu v Polsku.
PPF od nového předsedy představenstva a ředitele očekává podle Rouska geografickou expanzi a další kroky v transformaci na moderního výrobce dopravních systémů. Jako prezident regionální divize Alstomu pro Blízký východ, Afriku a střední Asii přispěl Pfleger k výraznému zlepšení výsledků firmy, pokud jde o nárůst tržeb i ziskovosti.
Škoda Transportation nemusí Českým drahám vracet více než miliardu
„Je mi ctí, že mě PPF pověřila náročným úkolem stát v čele transformace klíčového aktiva skupiny v oblasti průmyslu. Velmi si vážím tradice i dosavadních úspěchů Škody ve výrobě ekologických, bezpečných a komfortních dopravních systémů. Mezi mé okamžité cíle patří zvýšení ziskovosti společnosti, stejně jako zajištění provozní spolehlivosti a špičkové kvality v období výrazného růstu, který Škoda v současnosti zažívá,” uvedl Pfleger.
Škoda Transportation má více než 160letou tradici strojírenské výroby a patří mezi přední evropské výrobce vozů pro hromadnou dopravu. Nabízí jednopodlažní i dvoupodlažní vlaky, tramvaje, metro, trolejbusy či elektrobusy a pro všechny produkty zajišťuje servis.
Vyrábí vlaky pro Česko, Slovensko, Lotyšsko i Estonsko, dále tramvaje pro sedm německých měst, například Mannheim a Bonn, i pro finské Helsinky a také pro Ostravu, Plzeň a Brno. V brzké době představí první soupravu metra pro Varšavu.