Článek
Manévrovací prostor pro snížení cen ale není podle Kočici příliš veliký. Stavby mají platné smlouvy, nebude proto jednoduché zhotovitele přesvědčit, aby z dohodnutých cen a termínů ustoupili.
Důvodem pro hledání úspor je podle Žáka skutečnost, že pokud by se výběrová řízení na tyto stavby uskutečnila dnes, byly by za polovinu peněz. „Máme jedinou možnost. Buď tam nestavět nikdy a vzdát se té stavby, anebo vyjednat s těmi vysoutěženými dodavateli aspoň nějaké slevy,“ uvedl Žák. Očekává přitom, že revizí smluv by stát mohl ušetřit stovky miliónů korun. Konkrétní způsob, jakým má nový šéf ŘSD se staviteli jednat, ale nechal na něm.
Začne se vnitřním auditem
Prvním krokem, který chce nový generální ředitel uskutečnit, je vnitřní audit, který má na ředitelství najít slabá místa. „Já po pravdě řečeno nemám ještě detailní obraz o tom, jak to uvnitř této firmy vypadá,“ připustil nastupující šéf a zároveň uvedl, že počítá s provedením některých personálních změn. Je podle něj potřeba sestavit nový tým ze současných a nových odborníků a na tento tým delegovat větší pravomoci, než mají dosud, a zároveň od nich vyžadovat i větší odpovědnost.
Kočica byl jedním ze tří ředitelů podřízených organizací ministerstva dopravy, které v úterý šéf dopravního resortu jmenoval krátce po odvolání dosavadních ředitelů. Z Ředitelství silnic a dálnic Žák odvolal Davida Čermáka, v Drážním úřadě nahradil dlouholetého šéfa Pavla Kodyma ředitelem odboru kolejových vozidel Jiřím Hanušem a z Ředitelství vodních cest odvolal Jana Skalického, kterého nahradil Lubomírem Fojtů. [celá zpráva]