Článek
Gallois, který v pondělí nahradil Christiana Streiffa [celá zpráva], řekl, že opatření, která povedou ke snížení nákladů, se rovnoměrně rozdělí mezi továrny Airbusu ve Francii a v Německu. Přesné rozhodnutí padne podle něj během několika měsíců. Gallois je zároveň jedním ze dvou výkonných šéfů mateřské skupiny EADS, věnující se výrobě zbraní.
Streiff byl v čele Airbusu pouhé tři měsíce. Nedokázal ale prosadit razantní snížení nákladů a reorganizaci výroby. Svoji pozici opustil také proto, že se nepohodl s vedením mateřské německo-francouzské firmy EADS. Chtěl od EADS více peněz, aby se urychlila výroba zpožděného Airbusu A380. Zpoždění se promítá do propadu důvěry zákazníků a klesajícího podílu Airbusu na světovém trhu letadel.
Firma Airbus
Airbus vznikl postupnými fúzemi firem z Francie, Německa, Španělska a Británie. Základnu má ve francouzském městě Toulouse. V současnosti je největší leteckou společností světa, co do počtu zakázek je jejím největším konkurentem Boeing.
Nyní spadá částečně pod francouzsko-německo-holandskou zbrojní společnost EADS (Evropská společnost pro letectví a vesmír) a částečně pod britský koncern BAE Systems.
Nejnovějším strojem společnosti je Airbus A380, který je zároveň i největším civilním letounem. Pojme až 550 cestujících a poprvé byl představen v roce 2005, kdy se konal první zkušební let. První komerční let se uskutečnil v říjnu 2007, kdy se stojem začaly létat aerolinky Singapore Airlines.
Minulý týden firma oznámila že dodávky A380 budou odloženy proti původnímu rozvrhu již o dva roky a společnost kvůli tomu přijde na zisku o téměř pět miliard eur. [celá zpráva]