Článek
„Na řadě míst tak dnes už odbavování žádostí probíhá standardním způsobem, na několika dalších místech pak mobilní týmy dodavatele a MD operativně pomáhají úředníkům metodicky a uživatelsky řešit situaci přímo na přepážkách tak, aby uspokojily žadatele,“ uvedl Neusar.
Podle zjištění ČTK ale přetrvávají například v Královéhradeckém kraji problémy. V Trutnově měli problémy především s databází osob při přehlašování aut. V Hradci Králové běží celý systém stále pomalu. V Náchodě registrovali potíže se zjišťováním údajů z evidence obyvatel.
Problémy hlásí i Jičín. „Aplikaci sice můžeme spustit a provádět zde některé úkony, během zadávání dat ale systém neustále hlásí chyby a následně při vytištění technického průkazu v něm jsou různé nesrovnalosti,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy Martin Duczynski s tím, že nechtějí vydávat lidem technické průkazy s chybami, proto do úplného zprovoznění nebudou žádné úkony provádět.
Dodavatelská firma ATS-Telcom dostala od ministerstva ultimátum, aby do minulého čtvrtku byl systém funkční. Ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM) následně situaci vyhodnotil s tím, že firmě se podařilo zprovoznit všechny důležité funkce CRV a že návrat ke starému systému by byl ještě daleko komplikovanější než setrvání u systému nového.
Sankce dva milióny za den
Ministerstvo dopravy bude po dodavatelské firmě nicméně požadovat zaplacení sankcí. Jejich výše se bude odvíjet také od toho, kdy dodavatel kompletně splní zadání a zajistí bezproblémový provoz. Podle smlouvy lze požadovat dva milióny korun za každý den, kdy systém neběží správně.
Lidé, kterým v souvislosti s problémy nového registru vozidel vznikla škoda, se mohou podle Neusara obracet buď přímo na ministerstvo dopravy, nebo případně na registrační místo, tedy správní úřad, jenž měl vozidlo zaregistrovat či přeregistrovat.