Článek
„Většina českých firem se uchází o pozornost českého zákazníka, leč ten dává mnohdy přednost produktům nadnárodních společností, aniž by k tomu měl racionální důvod,“ uvedla ředitelka projektu Vladimíra Faltysová.
Podle Faltysové je kvalita českých služeb a výrobků na světové úrovni. Problém však spočívá v tom, že mnohé malé a střední firmy zanedbávají marketing a leckdy ho chápou jen ve velmi zjednodušené podobě.
Jak vyplývá z průzkumu, jen 25 procent malých a středních firem má svůj marketing, což by organizátoři projektu do budoucna rádi zlepšili. Jde například o pravidelná setkávání v podobě vzdělávacích konferencí. Tento nápad ostatně podpořily významné tuzemské společnosti jako Seznam, Madeta, Bernard či Prim, jak připomněl Jan Prokop ze sdružení České značky.
Podle organizátorů by měl projekt stavět nejen na tradicích a patriotismu, ale i na kvalitě výrobků, služeb či kvalifikované pracovní síle. Jak připomněl analytik projektu Robert Stránský, pojem českost je mezi veřejností obecně hodnocena pozitivně. „Česká republika je technologicky i mentálně vyspělá země s obrovským inovativním potenciálem. Tyto aspekty jsou hlavními pilíři úspěchu českých firem,“ dodala Faltysová.