Článek
Novostavba jednoho z posledních chybějících úseků D1 je největší silniční stavbou připravovanou v posledních letech.
Nabídnutá cena měla v hodnocení váhu 90 procent, zbylých deset procent připadalo na délku záruční doby. Tu Skanska, kterou v Česku řídil donedávna současný ministr dopravy Dan Ťok (za ANO), stanovila na deset let.
ŘSD nyní rozhodnutí komise rozešle všem 12 uchazečům soutěže, ti se poté mohou proti němu odvolat ve lhůtě 15 dní. Pokud se nikdo neodvolá, mohly by stavební práce začít v červnu.
Zakázku na stavbu dálnice mezi Přerovem a Lipníkem vypsalo ředitelství už v roce 2012. O rok později ale původní tendr zastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže s tím, že ŘSD v něm neposkytlo stavebním firmám dostatek času pro získání potřebných oprávnění, které po uchazečích požadovalo. Opětovně soutěž ŘSD vypsalo loni v létě a předpokládalo, že vyjde na zhruba pět miliard korun.
V Česku na celé D1 vedoucí v délce 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska chybí dobudovat u Přerova úsek z Říkovic do Lipníka nad Bečvou, který měří 24 kilometrů. Úsek mezi Přerovem a Lipníkem je částí této chybějící trasy.